Östsvenskan

Östsvenska fotodistriktet (där klubben är medlem) arrangerar varje år en tävling som kallas Östsvenskan. Inbjudan kommer under hösten och inlämning sker i början av året. Redovisning av resultatet sker sedan i samband med distriktets årsstämma under våren. Inbjudan, regler och resultat finns på distriktets hemsida under rubriken Östsvenskan. (Tills vidare är det osäkert när/om det blir en ny omgång av denna tävling)

(den kod som ska anges på bild/fil är ”22” för Fotoklubben Norrköping, följt av tre valfria siffror)

Länk till distriktets hemsidaÖstsvenska Fotodistriktet

Vid Östsvenskan 2020 (som redovisades i mars 2021) belönades två av klubbens medlemmar med diplom, Håkan Bley med bilden ”Svanar i motljus” och Ingemar Åkerlind med bilden ”Ö i dimma”.

Presentation av de bilder som tilldelats plaketter i respektive klass finns här på distriktets sida med resultat: Östsvenskan 2020.

error: Content is protected !!